  • Data: 2019-04-30 14:48:08
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.04.2019 o 14:33, Kviat pisze:

    > No ludzie... internety się popsuły?
    > Tak trudno poświęcić dwie minuty i dowidzieć się co to jest AED, jak
    > działa i do czego służy, zamiast w kółko klepać to samo, co było już
    > klepane parę miesięcy temu?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczny_defibryla
    tor_zewn%C4%99trzny

    Dzięki za pomoc. Dodam jeszcze, że zawsze na kursach (mniej lub bardziej
    oficjalnych) mówiło się że na początku rozdzielasz zadania konkretnym
    ludziom (pan w czerwonej czapce itd) - jeden wybiera zawsze nr alarmowy
    (i pozostaje na linii dopóki dyspozytor się nie rozłączy!), drugi jeśli
    jest potrzeba to zabezpiecza miejsce (to jest warunek żeby coś robić
    dalej), następny zasuwa do najlbiższej stacji metra/ przychodni, być
    może banku właśnie po AED. . Jak się przyda to właśnie z dużym
    prawdodpodobieństwem uratował komuś życie, jak nie to zdrowszy będzie od
    przebieżki. W Warszawie polecali właśnie metro i przychodnie, bo tam
    wiedzą po co on jest i ci pomogą - być może nawet wyślą umyślnego z AED
    żeby pomógł. Jak ktoś zostanie i trzeba pompować to prosisz o zmiany.

    Tyle! Tak naprawdę wielkiej filozofi w tym nie ma, tylko trzeba wiedzieć
    podstawowe rzeczy i przełamać barierę psychiczną. Dlatego tak szkodliwe
    są głosy że nie nalezy używać bo może zaszkodzić. I tak żyjemy w kraju
    gdzie pierwsza pomoc polega na "pewnie najebany", albo zatrzyma się
    następny "pewnie wie lepiej niż ja co robić". Zadanie polega tylko na
    przedłyżeniu tych czterech minut do czasu przyjazdu fachowców, bo
    inaczej nie zdążą i będzie warzywo.Mam podejrzenie, że spadek liczby
    trupów na drogach wynika po części z tego, że coraz więcej ludzi się
    zatrzymuje i działa. I tak nalezy trzymać a nie zastanaweiać się kto
    zapłaci za AED jak go ktoś zajebie (zapłaci wojewoda).

    Shrek