    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Sat, 13 Jan 2024 06:37:42 +0100
    <%H3kN.72366$aZie.30759@fx11.ams1> <umr5rb$j2n$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <2JIkN.48639$woU1.20286@fx13.ams1> <un0gg7$sqk$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <12d1vcjorzs2i.1s44lq3eu81jv$.dlg@40tude.net>
    <un1ir7$nov$1$Shrek@news.chmurka.net> <Kl1lN.30306$N2w8.28902@fx07.ams1>
    <un2q2d$m9a$1$Shrek@news.chmurka.net> <Cm6lN.62$v7Ud.59@fx09.ams1>
    <un41kt$slp$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <14wzfixa4ztb9$.1bjfjwuekbhfz$.dlg@40tude.net>
    <un4dj8$jq1$1$Shrek@news.chmurka.net> <BBmlN.80019$aZie.61802@fx11.ams1>
    <un5gr8$a94$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <42xxvm0gv11y$.155oy7by38cp$.dlg@40tude.net>
    <un6ouq$mmk$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <166wh6j24854d$.14j2634c1c9ck$.dlg@40tude.net>

    W dniu 05.01.2024 o 19:15, J.F pisze:

    > No ale to za kratą, i tak to normalnie jest zrobione.

    Nie do końca za kratą bo żeby sprawdzić czy działa to masz dotknąć
    wskaźnikiem części pod napięciem;) I już wtedy raczej rozdzielnic
    powietrznych się nie używało. Taka ciekawostka, choć dzieki temu było
    wiadomo czym się różni wyłącznik, łącznik i rozłącznik;)

    > Tylko jak pamietam pewnego elektryka zakładowego ... jest domek
    > transformatora "za tą scianą jest 15kV, ja tam nie wchodze, bo nie mam
    > uprawnien, i w ogole niebezpiecznie".

    i słusznie;)

    > Ale tez gołe kable i mozna było dotknąć?

    Kable w izolacji, ale łączne na "banany", rozłączniki jak na filmach
    gdzie ktoś wajchę z góry na dół przełącza i tą wajchą prąd płynie z
    efektami świetlnymi. Nawet nie wiem jak tego szukać wnecie żeby pokazać
    o co chodzi - najlepiej oddaje to chyba "hebel". W każdym razie trzy
    sztabki z miedzi z jednej strony w "zawiasie" pod napięciem a z drugiej
    z izolowanym uchwytem na końcu, którym wpychało się to w coś na kształt
    gniazd. Naprawdę było w cholerę okazji żeby pomacać metal pod napięciem.
    Nie tylko z braku wiedzy - po prostu ciasno było i 4 osoby w niewielkim
    pomieszczeniu zastawionym stołem i plątaniną kabli pod napięciem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!