  • Data: 2024-01-13 06:37:42
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.01.2024 o 19:15, J.F pisze:

    > No ale to za kratą, i tak to normalnie jest zrobione.

    Nie do końca za kratą bo żeby sprawdzić czy działa to masz dotknąć
    wskaźnikiem części pod napięciem;) I już wtedy raczej rozdzielnic
    powietrznych się nie używało. Taka ciekawostka, choć dzieki temu było
    wiadomo czym się różni wyłącznik, łącznik i rozłącznik;)

    > Tylko jak pamietam pewnego elektryka zakładowego ... jest domek
    > transformatora "za tą scianą jest 15kV, ja tam nie wchodze, bo nie mam
    > uprawnien, i w ogole niebezpiecznie".

    i słusznie;)

    > Ale tez gołe kable i mozna było dotknąć?

    Kable w izolacji, ale łączne na "banany", rozłączniki jak na filmach
    gdzie ktoś wajchę z góry na dół przełącza i tą wajchą prąd płynie z
    efektami świetlnymi. Nawet nie wiem jak tego szukać wnecie żeby pokazać
    o co chodzi - najlepiej oddaje to chyba "hebel". W każdym razie trzy
    sztabki z miedzi z jednej strony w "zawiasie" pod napięciem a z drugiej
    z izolowanym uchwytem na końcu, którym wpychało się to w coś na kształt
    gniazd. Naprawdę było w cholerę okazji żeby pomacać metal pod napięciem.
    Nie tylko z braku wiedzy - po prostu ciasno było i 4 osoby w niewielkim
    pomieszczeniu zastawionym stołem i plątaniną kabli pod napięciem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!