  • Data: 2024-01-02 14:45:39
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-01-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No więc lista tych grantów powinna być gdzieś dostępna - w końcu jest
    > się czym chwalić.

    Jest portal nauka polska, ale odnoszę wrażenie, że mocno niekompletna. A
    czy chwalić to nie wiem. Chyba jakiegoś ugruntowanego zwyczaju nie ma.
    Za to jest wręcz wymóg podawania tego przy publikacji, więc mógłbyś
    sprawdzić po publikacjach konkretnej osoby.

    > No niestety ale podobno jest. Był kiedyś fajny artykuł na wyborczej jak
    > to działa. W skrócie - masz główie prowadzić wykłady i ćwiczenia bo z
    > tego jest kasa. Do tego granty. Kontrolowane przez "dziadków". I może
    > bym nie wierzył gdyby nie to że dokładnie się to pokrywało z tym co
    > widziałem na uczelni.

    O kontrolowaniu przez dziadków to słyszałem. O naciskach na prowadzenie
    zajęć pierwsze słyszę. Doktorzy oczywiście zajęcia prowadzili, ale
    zasadaniczo to był bardziej atrybut magistrów i tzw. starszych
    wykładowców. Ci ostatni byli doktorami czysto dydaktycznymi. Cała reszta
    była dydaktyczno badawcza i zawsze był duży nacisk aby badania robić. Z
    tym, że to było te ćwierć wieku temu. Jak jest obecnie to nie wiem.

    > No ty nie. Ale żeście na mnie nakrzyczęli że się nie znam i pani
    > naukowiec wie lepiej, to sprawdziłem co ona na temat tego kowida
    > popełeniła. I okazało się że zrobili pracę "naukową" gdzie zbadali jak
    > ludzie (a w zasadzie to ich znajomi do których wysłali linki do ankiety)
    > _oceniają_ szczepionki na covid:) I to ma być nauka? Jak to ocenić? I
    > ktoś za to zapłacił, ktoś wpisał sobie w obowiązkową pracę naukową a
    > wartość tego była mniejsza niż jakbym na ulicy zapytał (pomijając że to
    > i tak gówno warte) to reprezentatywność próbki byłaby lepsza;)

    Cały problem dotyczył jej wiedzy eksperckiej. Można taką mieć nie będąc
    awangardą badan kowidowych.

    > No to ok - może w chemii i materiałoznawstwie coś robią. U mnie nic i
    > nie wydaje mi się żeby to był jakiś wyjątek.

    A u Ciebie co to było jeśli możesz zdadzić?

    --
    Marcin