  • Data: 2023-12-24 11:15:50
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O ile rozumiem, że jakąś kulturę można uważać za dziwną. No jest
    > odmienna od naszej. To jej ocena negatywna wzbudza we mnie
    > zdziwienie. Kultura jak kultura. Co tu do oceniania?

    Pradzie przełożenie Europejskie kultury na skuteczność+ IMHO zaczęło się
    dopiero za czasów wojen napoleońskich. Klęska jest najlepszym
    nauczycielem a Napoleon uczył tak skutecznie że bardzo dobrze nauczył.
    Dwa wieki to nie aż tak wiele. Najgłupsze co można zrobić to trwać w
    przekonaniu że już zawsze tak będzie nawet jak się sobie "odpuści".

    Jak mógłby wyglądać świat jakby muzułmanie oprócz Hiszpanii zajęli
    Francję albo jakby Turcy zajęli Wiedeń? Tyle że wyszło jak wyszło
    choć szansę żeby wyszło inaczej były (jakieś tam).

    BTW Pozycje Europy w świece udupili super skutecznie Niemcy dwoma
    wojnami światowymi. Wybaczycie?

    --
    A. Filip