    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Fri, 15 Dec 2023 20:01:07 +0100

    > Europa jest zebana. Nie potrafii znaleźć przyzwoitego (złotego?) środka
    > mimo, ze wie (przynajmniej niektórzy), że taki istnieje. W Europie jest
    > albo poprawność polityczna do wyrzygania

    To chyba cała zachodnia kultura tak obecnie ma (albo udaje że ma:))

    > Ogólnie wiedza przeciętnego
    > Europejczyka o społeczeństwach muzułmańskich to wiedza o dżichadzie i
    > innych podobnych atrakcjach.

    Bo tak to się w europie kończy. Europa jest zasadniczo "monoreligijna" -
    znaczy na każdym jej obszarze jest religia dominująca (a zasadniczo cała
    jest chrześcijańska, tylko w różnych odmianach). Bliski wschód podobnie
    (wiem że sunici nie lubią szyitów i jest jeszcze izrael ale zasada jest
    podobna - jedno państwo jedna religia). I ta dominacja sprawa, że
    religie niechętnie widzą inne sekty i jak się jakaś pojawia "w złej
    dzielnicy" to z nimi walczą. Azja jest bardziej mulitireligijna, ale też
    bywa zjebana jak na przykład birma, gdzie zwykle sympatyczni skądinąd w
    europejskim mniemaniu buddyści, urządzają ludobójstwo muzułmanom. Także
    ten tego. I z tego powodu dla mnie jako ateisty jednak lepiej żeby w
    sejmie wisiał krzyż, niż ktoś miałby w puste miejsce powiesić
    półksiężyc. Jak dla mnie katolicy (mimo wszystko) są mniej zjebani niż
    islamiści - a jak sam zauważyłeś w końcu do głosu dochodzą ekstremiści:(

    > Tobie i innym się ten klimat udziela bo nie
    > znasz, tak po prostu, zwykłych Muzułmanów, zyjących w krajach o podobnym
    > poziomie zamoznosci i edukacji jaki oferuje Polska.

    E tam - wiele krajów na bliskim wschodzie ma nawet wyższy poziom
    zamożności niż polska. Szkolnictwo to oddzielna sprawa, bo mogą mieć
    wysoki, ale co z tego jak uregilniony:P Sorry - emieraty czy arabia
    saudyjska to dalej "kozojebcy" tylko że bogaci;) Jak już to bym się
    raczej z turcją porównywał, oni w teorii też mają świeckie państwo jak
    my. Ale jak wiesz w turcji byłem tylko przez jeden dzień bo turkisze
    zjebały - ale w sumie pozytywnie ich oceniam - nie ma tam raczej
    szariatu. Co do tego czy dobrzy z nich imigranci to trzebaby niemców
    pytać - coś powinni wiedzieć;)

    > Stąd ta fobia, i to
    > że wolisz krzyż zamiast półksięzyca. Dla mnie to jeden pies. Niestety,
    > nie mam cienia wątpliwości, że polski biedny i niewyedukowany Katolik,
    > odpowiednio zmanipulowany przez różnych demagogów i zyjący w jakiś
    > bardziej izolowanych społeczeństwach, dopuszczałby się czynów równie
    > ciekawych jak ekstremisci islamscy. Znaki tego widać praktycznie
    > wszędzie w dzisiejszej Polsce.

    Wydaje mi się że nieco dramatyzujesz. No i mamy jednak (na dzień
    dzisiejszy) lepszą "kontrolę społeczną". Jak nasze katole zaczęły dłubać
    przy kompromisie aborcyjnym to skonczyło się na ulicach, przegranych
    wyborach i w perspektywie przechyleniu wahadełka w drugą stronę.
    Wszelkie arobskie wiosny i niedawne rozruchy w iranie skończyły się tym,
    że ludzie rozeszli się do domów a co aktywniejszych powieszono:(

    > Ale moze masz rację w tym sensie, że skoro jest zebane to trzeba działać
    > zgodnie z tym jak jest, a nie z tym jak być powinno. Tylko, że wieszanie
    > krzyży w odebaniu nie pomoże.

    IMHO religie to wogóle słaba sprawa - może i kiedyś potrzebana, obecnie
    osiągneliśmy poziom człowieczeństwa taki, że rzeczywiście "żeby robić
    dobre rzeczy nie trzeba religii, ale żeby robić naprawdę złe, to często
    trzeba religii i imię której się to robi". No ale mamy stan zastany i
    nie można tego ignorować tylko działać w warunkach jakie mamy.

    Off top, ale ciekawy, zresztą od dawna nikt się chyba o takie nie obraża
    na grupie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!