  • Data: 2012-04-26 14:25:58
    Temat: Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-04-2012 14:07, Tomaszek pisze:

    > Przyznam szczerze, że nie bardzo Cię tutaj rozumiem.
    > Weksle były wystawione na zlecenie RL.
    > Deklaracje jasno określają, w jakim przypadku RL może weksle wypełnić.

    A wiesz co się stanie, jak je wypełni niezgodnie z deklaracją?

    > Więc tylko RL mógłby je wypełnić i tylko wtedy, gdybym nie dotrzymał
    > warunków umów.

    Nie. Może je wypełnić każdy, komu weksel wejdzie w łapy. I w sposób
    dowolny. Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie
    samopoczucia wystawcy. Jak ktoś będzie chciał tych weksli użyć w sposób
    niezgodny z deklaracją, to ich użyje. A Tobie będzie bardzo trudno się
    od tego wykręcić.

    > Warunki zostały dotrzymane, umowy się zakończyły, otrzymałem informację z
    > RL, że jesteśmy kwita.

    Z umowy jesteście kwita. Ale jest jeszcze weksel, który z umową nie ma
    nic wspólnego. Tzn. ja wiem, że ją zabezpieczał, ale to nie ma
    absolutnie nic do rzeczy. Zobowiązanie z weksla jest abstrakcyjne, czyli
    niezależne od powodu, dla którego weksel został wystawiony.

    --
    .B:artek.