    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot wadliwego notebooka do sprzedawcy c.d.
    Date: Wed, 13 Jul 2005 23:05:36 +0200

    Użytkownik "Yawn" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:db3t5n$fs$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam serdecznie.
    > Kupilam na firme notebook, ktory okazal sie wadliwy. Ta sama usterka byla
    > naprawiana (na gwarancji, oczywiscie) dwukrotnie. Autoryzowany serwis
    > nigdy nie kwestionowal istnienia usterki - po prostu dwukrotnie wymienil
    > plyte glowna i dodatkowo raz obudowe. Nic to nie dalo. Usterka zdaje sie
    > byc wynikiem wadliwej konstrukcji tej serii notebookow.
    > Mam dwa pytania:
    > 1. Czy jesli juz raz zdecydowalam sie na naprawe gwarancyjna, to moge
    > teraz skorzystac z rekojmi (niezgodnosci towaru z umowa)?

    Z rekojmi tak. Z niezgodnosci z umowa nie, bo kupiles to na dg. Ale wez pod
    uwage ze termin na zgloszenie roszczenia z rekojmi wynosi miesiac od
    wykrycia wady. Skoro laptop byl juz w naprawie to pewnie ten termin minal.
    Natomiast jesli zepsuje sie po raz kolejny (nawet ten sam podzespol) to
    mozesz zglosic roszczenie z rekoj mi.

    > 2. Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Nie chce wymieniac go na nowy,
    > bo obawiam sie, ze problem dotyczy calej serii tych notebookow.

    Musialbys odstapic od umowy. Tyle tylko ze takie odstapienie nie moze
    nastapic jesli rzecz zostanie niezwlocznie wymieniona lub naprawiona, chyba
    ze byla juz wymieniana lub naprawiana. Wg mnie ten warunek zostal juz
    spelniony, mimo tego ze rzecz naprawiana byla w ramach gwarancji. Jesli
    gwarantem jest sprzedawca to wg mnie nie powinno miec znaczenia na jakiej
    podstawie rzecz naprawiano.Ale nie jestem pewien. Zobaczymy , moze ktos inny
    sie wypowie.

    > Rozmawialam wstepnie ze sprzedawca. On, po pierwsze, kwestionuje istnienie
    > usterki (notebook popracowal u niego kilka godzin i wada sie nie
    > ujawnila). Nie przekonuja go raporty z serwisu ani zapis dziennika
    > systemowego.
    > I teraz - zaplacilam za notebook (w styczniu) 7000 zl. Obecnie te
    > notebooki kosztuja 5200zl. Sprzedawca natomiast zaproponowal mi, ze wezmie
    > moj notebook i sprzeda go moze komus za 4500 zl. i zwroci mi pieniadze.
    > Bylabym stratna 2500! Co moge zrobic?

    Jezeli odstapisz od umowy (skutecznie) to sp-rzedawca bedzie musial zwrocic
    Ci tyle ile zaplaciles. Ale zmusic moze go do tego tylko sad. A to kosztowny
    proces, wymagajacy opinii bieglego i skomplikowanego postepowania
    dowodowego. Moze sie to nie oplacic.

    Dan.