eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot kosztów wysyłki. › Re: Zwrot kosztów wysyłki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot kosztów wysyłki.
    Date: Mon, 16 Jul 2007 21:23:24 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 52
    Message-ID: <f7ggkj$cv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f7fs43$fs6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.54.27.184
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1184613843 415 80.54.27.184 (16 Jul 2007 19:24:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jul 2007 19:24:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:473562
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał w wiadomości
    news:f7fs43$fs6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem.
    > Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie
    > czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do
    > sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została
    > uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam
    > czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot.
    > Powołałem się na :
    >
    > Art.8
    > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic.
    > Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji
    > konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie
    > chodzi mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i
    > pewnie nikt jeszcze nie upomniał się o swoje.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    >

    Witam serdecznie!

    z tego co opisujesz, to czarne na białym wynika, że umowa sprzedaży została
    zawarta pomiędzy równorzędnymi w sensie statusu prawnego stronami umowy -
    tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej, ale tak
    założyłem;
    skoro tak, to z oczywistych względów nie ma zastosowania ustawa, na którą
    się powołujesz, tj. ustawa o sprzedaży konsumenckiej - patrz pierwsze jej
    postanowienia;
    jeżeli jednak sprzedawca jest przedsiębiorcą, to oczywiście ta ustawa ma
    zastosowanie, a wobec tego w razie zwrotu towaru winien ci zwrócić dosłownie
    wszystko, tak jak to statuuje powoływany przez ciebie art.8 ustawy;
    jeżeli jednak sprzedawca nie czyni tego, to znaczy że popełnia czyn z
    art.286kk - czyli zwyczajne oszustwo; wartość korzyści nie ma tu znaczenia;
    zatem pozostaje ci zawiadomienie policji; skoro zaś ten sprzedawca, jak sam
    twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz śmiało zgłaszać organom
    ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z art.286kk;
    powodzenia :)

    pzdr
    krzysiek

    ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz negatywny
    na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z czasem człowiek
    zniknie z aukcji :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1