eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot kosztów wysyłki.Re: Zwrot kosztów wysyłki.
  • Data: 2007-07-16 19:23:24
    Temat: Re: Zwrot kosztów wysyłki.
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał w wiadomości
    news:f7fs43$fs6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem.
    > Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie
    > czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do
    > sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została
    > uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam
    > czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot.
    > Powołałem się na :
    >
    > Art.8
    > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic.
    > Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji
    > konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie
    > chodzi mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i
    > pewnie nikt jeszcze nie upomniał się o swoje.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    >

    Witam serdecznie!

    z tego co opisujesz, to czarne na białym wynika, że umowa sprzedaży została
    zawarta pomiędzy równorzędnymi w sensie statusu prawnego stronami umowy -
    tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej, ale tak
    założyłem;
    skoro tak, to z oczywistych względów nie ma zastosowania ustawa, na którą
    się powołujesz, tj. ustawa o sprzedaży konsumenckiej - patrz pierwsze jej
    postanowienia;
    jeżeli jednak sprzedawca jest przedsiębiorcą, to oczywiście ta ustawa ma
    zastosowanie, a wobec tego w razie zwrotu towaru winien ci zwrócić dosłownie
    wszystko, tak jak to statuuje powoływany przez ciebie art.8 ustawy;
    jeżeli jednak sprzedawca nie czyni tego, to znaczy że popełnia czyn z
    art.286kk - czyli zwyczajne oszustwo; wartość korzyści nie ma tu znaczenia;
    zatem pozostaje ci zawiadomienie policji; skoro zaś ten sprzedawca, jak sam
    twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz śmiało zgłaszać organom
    ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z art.286kk;
    powodzenia :)

    pzdr
    krzysiek

    ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz negatywny
    na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z czasem człowiek
    zniknie z aukcji :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1