  • Data: 2014-04-09 08:50:07
    Temat: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5343d47a$0$2161$65785112@news.neostrada.pl...

    > Korektę złożyłam wraz z podaniem o przywrócenie terminu płatności składek.
    > Jako niższą składkę społeczną rozumiem składki wyliczone od podstawy nie
    > 504 zł, tylko od podstawy pomniejszonej o 2 dni zwolnienia chorobowego i
    > okres od 21 -28 luty kiedy to urodziłam dziecko. Wyniosło to 324 zł
    > podstawy. Wg ZUSu muszę złożyć jeszcze korektę korekty :] Czyli nie
    > uwzględniając dobrowolnego chorobowego, czyli wychodzi na to, że muszę
    > zapłacić za okres, kiedy to urodziłam dziecko i faktycznie nie byłam
    > zdolna do pracy. Ale przecież matka polka ma 2 ręce, to i do roboty i do
> [...]
    Czy Ty nie kończyłaś kursu prowadzenia działalnosci gospodarczej?
    Moim zdaniem to:
    Nie ma zastosowania przepis o niezapłaceniu składki i przywróceniu terminu,
    bo przecież zapłaciłaś tylko że w niższej wysokości. Zamiast robić całą
    awanturę należało szybko zrobić korektę przez internet i czekać na
    ewentualną decyzję ZUS o obniżeniu chorobowego. Jeżeli następuje wstrzymanie
    lub obniżenie ZUS musi najpierw wydać decyzję (z urzędu a nie na Twój
    wniosek). Tą decyzje zaskarżasz do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, ale
    obowiązkowo weź sobie do tego celu adwokata który zna sie na prawie pracy i
    ubezpieczeń. Pomimo tego że narobiłaś mnustwo głupot, masz duże szanse na
    wygranie w Sądzie.

    pozdrawiam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.