    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d063192$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d064dd7$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qe7t75$n0p$1@node2.news.atman.pl> <AeLNE.47424$GD7.16363@fx11.ams1>
    <5d07bbb6$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <toSNE.58187$m5.44898@fx01.ams1>
    <5d07f822$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <lVSNE.58190$m5.6452@fx01.ams1>
    <5d080bb6$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbWNE.8853$kK7.7093@fx23.ams1>
    <5d08b29d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f3OE.167927$BK.96975@fx13.ams1>
    <5d08d06e$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <VJ4OE.44748$UQ2.29728@fx02.ams1>
    Subject: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Date: Tue, 18 Jun 2019 14:46:36 +0200

    dyskusyjnych:VJ4OE.44748$U...@f...ams1...
    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >MFM - Magnetic Force Microscopy, bierzesz np. taką próbę jak do AFM

    A to sie nie zrozumielismy. Na dyskach byl taki MFM
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zmodyfikowana_modulacj
    a_cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci

    >(Atomic Force Microscopy) i albo podczepiasz na czubku jakąś
    >magnetyczną cząstkę, albo pokrywasz całość/końcówkę powłoką, która da
    >się namagnesować. Rozdzielczość to nawet pojedyńcze cząsteczki.
    >Mówisz że
    >domeny magnetyczne współczesnych dysków mniejsze?

    Az tak to nie, ale jesli ~10Tbit miesci sie na 2" talerzu ... to nam
    daje jakies
    4kbit/um^2. Z jakimis odstepami to gdzies 10x10nm na bit ...

    Ten MFM chyba sobie poradzi ... pozostaje ewentualnie kwestia czasu na
    skanowanie ...

    >Bedzie bo fruwa. Zadanie które ma to odczytać coś n-razy z
    >rozdzielczością większa niż bojedyńczy bit. Założe się o skrzynkę
    >piwa,
    >że jest to jak najabrdziej możliwe.

    Tylko wiesz - te dyski są wyżylowane, gdzies na granicy możliwosci
    elektroniki.
    Jesli maja prosty dyskryminator 1-bit przy glowicy, a i tak
    czestotliwosci w GHz wychodza,
    to czy bedzie mozna odczytac poziom pola z wieksza iloscia bitow.

    Czesc danych bedzie sie kryla gdzies na brzegach sciezki, zakladajac,
    ze glowica nie trafila dokladnie w poprzedni slad.
    Wiec teraz przydalaby sie mniejsza glowica, itp ...

    Nawiasem mowiac
    https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_force_microsc
    ope

    Sa tam na obrazkach dyski - tylko ze 3.2Gb i 30Gb ... a teraz mamy
    dyski po 1TB ~=8000 Gbit

    J.