eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniszczony towar a odpowiedzialność klienta › Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta
  • Data: 2008-08-23 08:52:19
    Temat: Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Paweł Marcisz napisał(a):

    > Może i nie ma, ale odpowiada się za normalne następstwa czynu. Jeśli
    > słoiki były ustawione tak, że przewrócenie jednego wywoływało lawinę,
    > to trudno powiedzieć, że lawina i zniszczenie wielu słoików to
    > normalne następstwo przewrócenia jednego.

    Oczywiście bo nie możemy wykluczyć, że pracownicy sklepu specjalnie tak
    ustawili tę piramidkę by potem nastąpił efekt domina ;) Być może to ich
    metoda na "sprzedaż" nie sprzedawalnego towaru ;)

    > Czemu nie ma? Odpowiedzialność deliktowa ma charakter restytutywny, to
    > ma być naprawienie rzeczywiście poniesionej szkody, czyli właśnie
    > tego, co sklep zapłaci u hurtownika, za dowóz, ekspozycję etc., a nie
    > tego, za ile kupiliby to klienci.

    W rzeczy samej klient, który odkupiłby u hurtownika albo producenta
    takie przedmioty w ilości odpowiadającej uszkodzonym, potem na własny
    koszt by je dostarczył i własnoręcznie odtworzył piramidkę - naprawiłby
    szkody jakie wyrządził :)

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1