  • Data: 2015-12-18 12:22:15
    Temat: Re: Zniesławienie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Wg mnie, przysługuje mi prawo skargi go Naczelnika i nawet jeśli się
    >myliłem w podejrzeniach, to nie ja przecież upubliczniłem skargę,
    >wiec ew. zniesławienie przedszkola nie zostało wykonane przeze mnie,
    >bo moje pismo było skierowane do zwierzchnika p. Dyrektor i chyba
    >powinno zostać rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli
    >sprawdzenie wykazało brak nieprawidłowości.
    >Co o tym myślicie?

    Art. 212.

    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub wła-ściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Art. 213.
    § 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
    1) dotyczący postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną lub
    2) służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    Publicznosc ma tu jak widac poboczne znaczenie. Prawdziwosc zreszta
    tez.

    J.