  • Data: 2023-09-05 21:48:39
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Sep 2023 19:56:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu wiele razy szacowałem to. Wychodzi 100 km/h. Oczywiście z możliwą
    > przy takich obliczeniach dokładnością. Jeśli twierdzisz, że to było 140
    > km/h, to dostarcz choć poszlaki.

    Czystej drogi hamowania przy 100km/h jest 40-50m.
    Zeby ją wydłużyc do 100m, to trzeba 140km/h.

    Dochodzi czas reakcji, zauwazenie zagrozenia ...

    > Natomiast z tym wchodzeniem, to nie ma definicji "bezpośrednio". Dla
    > mnie bezpośrednio, to na dystansie nie pozwalającym na zatrzymanie
    > pojazdu.

    I tu sie zgadzamy.
    Tylko ... dopuszczalna predkosc tam, to 50km/h.

    W praktyce - przy 50km/h, to ten niebezpieczny dystans jest rzedu
    20-30m. A w takiej odleglosci, to pieszy widzi, ze jadący 100km/h
    pojazd zaraz go rozjedzie.
    No chyba ze ślepy, dziecko, albo prawnik-amator ("ja miałem
    pierszenstwo")

    > W tym konkretnym wypadku pieszy nie powinien tam wchodzić w
    > ogóle, ani bezpośrednio, ani niebezpośrednio przed pojazdem, ale to już
    > osobna kwestia.

    A moze inwalida i miał prawo :-)
    Albo policjant na słuzbie :-)

    J.

    P.S. Cos pisałeś o przejsciu podziemnym? To chyba nie tam?