    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 29 Aug 2023 17:02:15 +0200
    <ucfbn2$nsb$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ucfkai$16hda$1@dont-email.me>
    <ucgipg$kho$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <LcRGM.363374$mIIb.59162@fx11.ams1>
    <uchq30$b9h$1$RTomasik@news.chmurka.net> <uckv5g$29r04$1@dont-email.me>

    On Tue, 29 Aug 2023 16:25:48 +0200, Kviat wrote:

    > Ale to nie pieszy spowodował wypadek.
    > Wypadek spowodował najebany kierowca zapierdalający przez miasto.

    > ...który to pojazd zapierdalał z nadmierną prędkością prowadzony przez
    > najebanego kierowcę. I gdyby był trzeźwy i nie zapierdalał, to ten
    > pieszy nie wszedłby mu pod koła, bo by zdążył bez problemu zwolnić i
    > wyhamować.

    Ale tam przejscia nie było, to samochod ma pierwszeństwo :-)

    Owszem, jak widac ze menda-pieszy (moze jeszcze pijany), wchodzi przed
    pojazd, to hamowac trzeba - ale niekoniecznie panicznie, a jesli
    nawet, to droga zatrzymania krótsza, a i skutki ewentualnego wypadku
    mniejsze.

    No i Shrek słusznie zauwazyl, ze pół mostu w remoncie,
    samochod i tak tam musiał skrecic i przejechac na lewą stronę,
    a ze jechal za szybko, to nie wyszło ..

    > I co z tego, że by wymusił pierwszeństwo? Mandat dla pieszego za
    > przejście w niedozwolonym miejscu i tyle.

    To samo masz i w samochodach - jak tylko wymusil, czy przekroczył,
    to mandat i tyle.
    Jak sie stało coś wiecej, to niestety kara rosnie ...

    > Kurwajapierdolę... a dlaczego w twojej ocenie to nie kierowca powinien
    > był móc dostrzec pieszego przy minimum ostrożności?

    Bo tam nie ma przejscia :-P

    > Wystarczyło żeby kierowca był trzeźwy i nie zapierdalał.

    Moze tylko, zeby nie zapierdalał na deszczu, bo nietrzezwy ...
    może sobie radził i jako nietrzeźwy :-)

    > Że niby tego pieszego szukają, żeby mu mandat wręczyć za przechodzenie w
    > niedozwolonym miejscu?
    > Serio?

    No wlasnie ... cos podejrzanie duzo wysiłku.

    Ale ogolnie Robert dobrze pisze - wina może leżec po stronie
    trzeźwego, i jak jest jest jakas jasna sytuacja, czy film z kamery,
    to trzezwy dostanie mandat i zwyzke w OC, a nietrzeźwy wyrok za
    prowadzenie po pijaku.
    Choc jesli skutki były poważniejsze, to na mandacie sie nie skończy

    > Bredzisz.
    > Serio nie dasz rady wyhamować przed przejściem dla pieszych, jadąc 50
    > km/h, gdy z odległości 70 m widzisz pieszego przechodzącego przez
    > jezdnię? To lepiej oddaj samochód do lekarza, bo ma niesprawne hamulce.

    Nie ma przejscia!
    Ale ogolnie masz racje, jadąc 50, powinno wystarczyc 20-25m, w
    deszczu 30-40.
    Przy 70m to nawet nie ma co zwalniac, bo pieszy zdązy przejsc.
    chyba, ze 3 pasy, albo staruszek czy inwalida, czy nietrzezwy i sie
    potknie na krawezniku :-)
    Choc i trzezwy moze sie potknąc i upaść.

    > Jeżeli przed przejściem dla pieszych dajesz radę, to dlaczego w innym
    > miejscu (nawet niedozwolonym dla pieszego) nie miałbyś dać rady?

    przed przejsciem to i uwaga skoncentrowana, i prawo zwolnic nakazuje.

    J.