    From: Prussak <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Znaki towarowe] Nazwa firmy
    Date: Sun, 07 Jun 2009 09:49:24 +0200

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote in
    news:h0bv9l$b3r$1@news.onet.pl:

    > Mylisz sie
    > Była propozycja na etapie powstawania ustawy pwp, żeby dać Urzędowi
    > kompetencje badania/rejestrowania wszystkich nazw handlowych, ale upadł
    > na etapie prac wstępnych nad ustawa, m.in z uwagi na przepisy o krs i inne.
    > Obecnie Urząd Patentowy nie ma ani kompetencji, ani możliwości badania
    > niezarejestrowanych w UP nazw istniejących na rynku
    > A co do meritum - konflikt pomiędzy nazwami zarejestrowanymi, a
    > wcześniej używanymi to temat na doktorat i niejeden już powstał.
    > W skrócie (i z konieczności przeraźliwym uproszczeniu):
> [...]

    Podłączę się do tego wątka ze swoim problemem.
    Znajomi prowadzą zespół muzyczny o nazwie np. BBB z przerwami od 1971 r.
    Kilka miesięcy temu stworzyli stronę www i kilka dni temu napisał do nich
    ktoś (nie wiem czy przedstawiciel instytucji) z żądanie zmiany nazwy, gdyż
    nazwa ta jest zarejestrowana w UPRP jako znak towarowy od 2001 r. Sprawdziłem
    i tak jest faktycznie. Znak ten jest zarejestrowany, a w polu Wykaz pisze:
    "(510) usługi w zakresie nauczania, organizowanie sympozjów, konferencji,
    konkursów, usługi w zakresie działalności rozrywkowej i kulturalnej,
    zwłaszcza imprezy taneczne, imprezy muzyczne, imprezy literackie w tym
    spektakle teatralne i kabaretowe, wystawy, opracowywanie i publikowanie
    książek, broszur, czasopism, produkowanie filmów, nagrań video i dźwiękowych,
    organizowanie imprez sportowych i rekreacyjnych; usługi kawiarniano-
    restauracyjne;". Mam pytanie: czy faktycznie muszą zmienić nazwę zespołu.
    Wydaje mi się, że to są różne pola działalności i że nie muszą zmieniać
    nazwy, ale nie jestem prawnikiem i może mi się tylko wydawać. Dlatego zwracam
    się na grupę z prośbą o radę i pomoc.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Prussak