    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiany w przeniesieniu do rezerwy
    Date: Thu, 27 Jul 2006 14:16:39 +0200

    > Dodam tylko,ze osoba,ktora rozpoczela nauke przed rokiem akademickim
    > 2002/2003 jest rowniez absolwentem w rozumieniu tego ropz. i ustawy o
    > powszechnym obowiazku obrony z momentem uzyskania absolutorium (tak wiec
    > nie trzeba bylo miec nawet dyplomu).
    > Art. 91 ustawy o powszechnym obowiazku obrony dotyczacy definicji
    > abslowenta,ktory rozpoczal studia przed rokiem 2002/2003:
    > "Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie się
    > przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    > programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
> [...]
    Teraz jest chyba inaczej. Tak jak mówisz było w ustawie:
    USTAWA
    z dnia 21 listopada 1967 r.
    o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19920040016&type=3&name=D19920016.pdf

    A teraz jest takie coś jak:
    USTAWA
    z dnia 13 września 2002 r.
    o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy
    art. 91 otrzymuje brzmienie:
    "Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie
    się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane
    planem studiów, w tym egzamin dyplomowy, i uzyskali uprawnienia
    do otrzymania dyplomu.";

    Tak więc trzeba się obronić...
    Przynajmniej ja tak rozumiem.

    Pozdrawiam