  • 1. Data: 2006-07-26 06:14:05
    Temat: Zmiany w przeniesieniu do rezerwy
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    Witam
    czy ktoś wie kiedy zniesiono przepis o tym że osoby po 28 roku życia sa
    z automatu przenoszone do rezerwy ??

    Przeglądałem ostatnie rozporządzenia i tam nic na ten temat nie ma :(
    Ukończyłem już 29 lat i nadal nie mam uregulowanego stosunku do armi.
    Czasami to przeszkadza.

    Pozdrawiam
    J.Jackowski

  • 2. Data: 2006-07-27 10:26:16
    Temat: Re: Zmiany w przeniesieniu do rezerwy
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    J.Jackowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Przeglądałem ostatnie rozporządzenia i tam nic na ten temat nie ma :(
    > Ukończyłem już 29 lat i nadal nie mam uregulowanego stosunku do armi.

    Czy mam rozumieć ze nikt nie wie czy nikt nie chce powiedziec :)

    Pozdrawiam
    J.Jackowski

  • 3. Data: 2006-07-27 11:08:27
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "J.Jackowski" <n...@p...pl> wrote in message

    > Czy mam rozumieć ze nikt nie wie czy nikt nie chce powiedziec :)
    Prawnik ze mnie jak z koziej d... trąba ale skoro nikt się nie kwapi to ja
    odpowiem, ale nie podam dokładnych podstaw prawnych.
    Jest jakoś tak: od 1 stycznia 2006 nie ma przeniesienia do rezerwy "z
    automatu". Po szkole średniej lub studiach zgłaszasz się do WKU i oni mają
    odpowiednio 18 i 12 miesięcy na powołanie Cię do woja. Jak Cię nie powołają
    w tym czasie to rezerwa. Ale warunek: musisz zgłosić się do WKU. Nie wiem
    jednak których poborowych ta sytuacja dotyczy.
    Jeśli jednak robiłeś studia i zacząłeś je przed rokiem 2002 i skończyłeś w
    tym roku lub latach ubiegłych to możesz zgłosić się do WKU po wpisanie
    rezerwy:
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2006/0808.htm

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2006-07-27 11:22:28
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Tomek napisał(a):

    > Jeśli jednak robiłeś studia i zacząłeś je przed rokiem 2002 i skończyłeś w
    > tym roku lub latach ubiegłych to możesz zgłosić się do WKU po wpisanie
> [...]

    Dodam tylko,ze osoba,ktora rozpoczela nauke przed rokiem akademickim
    2002/2003 jest rowniez absolwentem w rozumieniu tego ropz. i ustawy o
    powszechnym obowiazku obrony z momentem uzyskania absolutorium (tak wiec
    nie trzeba bylo miec nawet dyplomu).
    Art. 91 ustawy o powszechnym obowiazku obrony dotyczacy definicji
    abslowenta,ktory rozpoczal studia przed rokiem 2002/2003:
    "Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie
    się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich -
    także poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".
    Wiem,ze ludzie powolywali sie na ten zapis i Komendant WKU przenosil do
    rezerwy. Trzeba bylo tylko wydebic w dziekanacie zaswiadczenie "o
    ukonczeniu ostatniego roku nauki".

  • 5. Data: 2006-07-27 12:16:39
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

> [...]
    > Wiem,ze ludzie powolywali sie na ten zapis i Komendant WKU przenosil do
    > rezerwy. Trzeba bylo tylko wydebic w dziekanacie zaswiadczenie "o
    Teraz jest chyba inaczej. Tak jak mówisz było w ustawie:
    USTAWA
    z dnia 21 listopada 1967 r.
    o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19920040016&type=3&name=D19920016.pdf

    A teraz jest takie coś jak:
    USTAWA
    z dnia 13 września 2002 r.
    o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    oraz o zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy
    art. 91 otrzymuje brzmienie:
    "Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie
    się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane
    planem studiów, w tym egzamin dyplomowy, i uzyskali uprawnienia
    do otrzymania dyplomu.";

    Tak więc trzeba się obronić...
    Przynajmniej ja tak rozumiem.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2006-07-27 13:04:40
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    wombi napisał(a):

> [...]
    > Wiem,ze ludzie powolywali sie na ten zapis i Komendant WKU przenosil do
    > rezerwy. Trzeba bylo tylko wydebic w dziekanacie zaswiadczenie "o

    OK
    ALe co z osobami, które nie ukończyli studiów a ukończyli (nie posiadaja
    absolutorium) 28 rok zycia w roku 2005 ??

    Czy skoro w roku 2005 ukończyli 28 rok zycia (czyli po winni przejsc do
    rezerwy) maja prawo do takiego przejscia ??

    Pozdrawiam
    J.Jackowski