  • Data: 2006-07-27 11:22:28
    Temat: Re: Zmiany w przeniesieniu do rezerwy
    Od: wombi <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek napisał(a):

    > Jeśli jednak robiłeś studia i zacząłeś je przed rokiem 2002 i skończyłeś w
    > tym roku lub latach ubiegłych to możesz zgłosić się do WKU po wpisanie
    > rezerwy:
    > http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2006/0808.htm

    Dodam tylko,ze osoba,ktora rozpoczela nauke przed rokiem akademickim
    2002/2003 jest rowniez absolwentem w rozumieniu tego ropz. i ustawy o
    powszechnym obowiazku obrony z momentem uzyskania absolutorium (tak wiec
    nie trzeba bylo miec nawet dyplomu).
    Art. 91 ustawy o powszechnym obowiazku obrony dotyczacy definicji
    abslowenta,ktory rozpoczal studia przed rokiem 2002/2003:
    "Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych", rozumie
    się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich -
    także poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany
    programem tych studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były
    prowadzone w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym".
    Wiem,ze ludzie powolywali sie na ten zapis i Komendant WKU przenosil do
    rezerwy. Trzeba bylo tylko wydebic w dziekanacie zaswiadczenie "o
    ukonczeniu ostatniego roku nauki".