  • Data: 2011-06-03 05:17:50
    Temat: Re: Zdarzenie na drodze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jun 2011, Tomek wrote:

    > Co ciekawe - w moim przypadku po zeznaniach drugiego kierowcy, że "wjechał
    > na zielonym" głos zabrał biegły, który wykluczył taką sytuację. I mimo to
    > sąd nie uznał za stosowane oskarżyć człeka o składanie fałszywych zeznań...

    Ale tu chyba chodzi o to, że to były zeznania "w jego sprawie"
    - w przeciwnym razie musiałby dowodzić własnej winy, a tego prawo
    karne nie przewiduje.
    Niestety, polskie prawo karne, oprócz prawa do odmowy odpowiedzi
    lub zeznań, pozwala na bezkarne kłamstwo w wyjaśnieniach.
    Kilka razy już było, że nie od rzeczy byłoby postawienie
    oskarżonemu wymogu odpowiedzialności za opowiadane bajki.
    Tak konstrukcja jest (wg opisów, nie sprawdzałem) w USA:
    oczywiście oskarżony może nie odpowiedzieć, ale nie wolno
    mu skłamać.

    pzdr, Gotfryd