  • Data: 2007-05-21 09:09:01
    Temat: Re: Zastrzec zdjecie - kwestia ochrony praw autorskich
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 May 2007 11:05:23 +0200, AD napisał(a):

    > Czy jednak te "aktualne zdjecia reporterskie" nie musza tez posiadac
    > cech "utworu" aby byc chronionymi w ten sposob ? Wydaje mi sie, ze
    > wykorzytsujacy latwo moze uznac iz takie gazetkowe zdjecia nie podlegaja
    > ochronie..

    No tego to nikt nie rozstrzygnie, nawet gdybyś te zdjęcia pokazał ;-)

    > Byla kiedys taka sytuacja z fotografiami grzybow, ktore sciagnieto bez
    > zgody z prywatnej strony i zamieszczono bodajze w jakims katalogu...
    > Nie pamietam jak sie sprawa skonczyla, ale tam wlasnie padal argument,
    > ze autor zdjec nie ma do nich praw bo nie stanowia utworu.

    No tak, ale na koniec rzecz ocenia wyłącznie sąd. Posiłkując się opinią
    biegłego ;-)

    > No chyba, ze fatycznie na pierwszy rzut oka bedzie widac "artyzm" takiej
    > gazetkowej fotki. Co jednak w przypadku gdy jest to np zwykla
    > fortografia bawiacych sie na npo. stydniowce ?

    Nie musi być nic z artyzmu. Nawet zwykła fotografia może spełniać te
    wymogi.
    Na wszelki wypadek lepiej przyjąć, że spełnia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com