  • Data: 2007-05-23 10:29:42
    Temat: Re: Zastrzec zdjecie - kwestia ochrony praw autorskich
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AD napisał(a):
    > Robert napisal:
    > Chociaz zgadzam sie w pelni z taka opinia to spotkalem sie takze z
    > opinia bieglego, ktory stwierdza, ze "zdjecia reportazowe moze wykonac kazdy
    > posiadajacy
    > aparat fotograficzny wiec jesli nie ma tam wybitnych cech dzilea (np World
    > Press - moj dopisek)
    > to nie stanowia one utworu w rozumieniu p.a. i nie podlegaja ochronie
    > prawnej"

    Ha... Utwór nie musi być "wybitnym dziełem", żeby być chroniony...
    Ciekawe jaką ten biegły wydałby opinię o dziełach niektórych
    malarzy-abstrakcjonistów? Chlapnąć farbą po płótnie też każdy może :)

    Może ta opinia była formułowana, kiedy obowiązywała jeszcze wcześniejsza
    ustawa? Czy tam znajdowało się sformułowanie "niezależnie od wartości"?

    R.