  • Data: 2007-05-23 09:04:34
    Temat: Re: Zastrzec zdjecie - kwestia ochrony praw autorskich
    Od: "AD" <a...@z...zigzag.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert napisal:

    >Nie powiesz chyba, że reporterskie zdjęcia prezentowane
    > na World Press Photo nie są utworami? Zatem zdjęcia pstrykane przez
    > amatorskiego reportera również nimi są, bo prawo autorskie chroni utwory
    > "niezależnie od wartości". W sytuacji konfliktowej przed sądem ciężko by
    > było udowodnić, że zdjęcie nie jest "przejawem działalności twórczej o
    > indywidualnym charakterze". Posłużę się przykładem: nawet jeśli ktoś
    > sfotografował odpadający tynk lub łuszczącą się farbę na ścianie, to
    > przecież wybrał jaki fragment chce, pod jakim kątem pada oświetlenie i
> [...]

    Chociaz zgadzam sie w pelni z taka opinia to spotkalem sie takze z
    opinia bieglego, ktory stwierdza, ze "zdjecia reportazowe moze wykonac kazdy
    posiadajacy
    aparat fotograficzny wiec jesli nie ma tam wybitnych cech dzilea (np World
    Press - moj dopisek)
    to nie stanowia one utworu w rozumieniu p.a. i nie podlegaja ochronie
    prawnej"
    Taka opinia na pewno moze dotyczyc zdjecia z gazetki...:)
    Czy da sie ja zakwestionowac? Moze ktos dysponuje jakimis orzeczeniami
    w podobnej sprawie lub wie na co sie powolac?
    POzdr
    Andrzej