  • Data: 2009-07-31 18:19:23
    Temat: Re: Zastawienie wjazdu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "OLO" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h4vb56$57e$1@inews.gazeta.pl...
    > ... mam pytanko:
    > sytuacja taka: postawilem auto wzdluz drogi. jest wjazd. w zaden sposob
    > nie zastawilem go. Straz miejscka wzywa mnie do siebie bo zrobilem
    > wykroczenie z art. 97 KW :/ Zrobilem fotki jak z tego wjazdu swobodnie
    > wyjezdzaja auta (auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy -
    > w zaden sposob nie zastawia wjazdu). czy istnieja przepisy ktore to cos
    > reguluja? Jesli naprawde zastawilbym wjazd - to w tym przypadku powinna
    > byc wezwana policja i auto scholowane na parking. Myle sie?
> [...]

    Wykroczenie, jak wykroczenie. Skoro uważasz, ze go nie popełniłeś - mnie to
    na odległość trudno ocenić - to Straż Miejska musi Ci dowieść jego
    popełnienia przed sądem. Gdybym ja tego musiał dokonać, to powołał bym
    świadka-pokrzywdzonego albo zrobił oględziny miejsca ustawienia pojazdu.
    Pewnie tego nie zrobili. Przed sądem będzie Twoje zeznanie poparte
    zdjęciami przeciwko zeznaniom strażnika.

    Co do zastawiania wjazdu, to przepis tylko tego zabrania nie precyzując
    (jak przykładowo w wypadku przejścia dla pieszych czy skrzyżowania)
    minimalnej odległości, w jakiej można parkować od wjazdu. W tej sytuacji
    jeśli wyjechać się dało, to wjazd zastawiony nie był. Ale pasowało by na
    wszelki wypadek rozejrzeć się, czy przykładowo tego miejsca nie obejmuje
    jakaś kamera monitoringu i zażądać zabezpieczenia jako dowodu nagrania z
    niej. To bezie obiektywny dowód stanu faktycznego. Zdjęcie może być o tyle
    obalone przez Strażników, że będą się upierać, ze mogłeś samochód
    przestawić i zrobić zdjęcia. Może jakiś świadek (ale tu już będzie pewnie
    gorzej, bo skąd go wziąć).

    Z doświadczenia podejrzewam, ze strażnicy samo z siebie się na Twój
    samochód nie rzucili i najpewniej komuś jednak Twój samochód przeszkadzał.
    może ktoś próbował wyjechać z tej bramy jakimś dużym samochodem i miał
    kłopot? Pójdziesz, to się dowiesz.