    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapowiedzi przedślubne
    Date: Mon, 1 Mar 2010 00:15:46 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa napisal:
    > Jakby tak wypisali się wszyscy uważający pewne zasady KK za
    > bezsensowne/głupie/złe (a nie tylko rutynowo łamiący je "w chwili
    > słabości" ;) ), to ciekawe jestem, jaki % tak zwanych "katolików"
    > musiałby się wypisać ;->

    Spory. Wrecz dominujacy. Niemniej rzadzi przyzwyczajenie i hipokryzja
    spoleczna: wszyscy zasady lamia, wszyscy werbalnie je popieraja
    i wszyscy indywidualnie boja sie ostracyzmu lub represji. Oportunizm
    gora. Na tym jada zreszta wszystkie rezimy, kosciol jest tu akurat
    jednym z drobniejszych przykladow. Bardziej drastycznym przykladem tego
    mechanizmu sa wszelkiego rodzaju obozy pracy, internowania, koncentracyjne
    (niekoniecznie zaglady, Brytyjczycy tez je mieli). Nieliczne zalogi
    trzymajace za pysk znacznie wieksze rzesze uwiezionych. Atakujacy tlum
    przykrylby ich czapkami, ale kazde indywiduum w tym tlumie balo sie
    indywidualnych skutkow dla siebie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek