  • Data: 2011-08-16 21:58:41
    Temat: Re: Zap?ata za s?siadke z mojego rachunku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/16/2011 2:13 PM, Olgierd wrote:

    > Wszyscy (np. sąsiedzi) także pomagają sobie w remontach, panowie pomagają
    > paniom przy autach (wymiana kół i nie tylko), za co panie zapraszają tych
    > panów na obiad...

    no i to nie moja wina, ze sejm nie raczyl wprowadzic zwolnienia z
    podatku do kwoty xxx, w art 11 updof tak jak raczyl zrobic to przy
    pozyczkach i darowiznach.
    Tylko tylko dzieki temu wyjatkowi nie musisz zapłacić podatku od kopert,
    ktore zwyczajowo dostaje sie na chrzest, komunie, slub i kazde urodziny.

    W przypadku swiadczen nieodpłatnych sejmowi sie zapomniało.
    i to ze sobie pomagaja to fajnie, ale od podatku to nie zwalnia.

    > Generalnie nie wierzę w te bajki o żelaznym wilku. Owszem, jeśli ktoś
    > zacznie hurtowo robić płatności za inne osoby, może i ryzykuje
    > zakwalifikowanie to jako usługi finansowe. Ale wsparcie sąsiadki albo
    > babci w dokonywaniu płatności ze swojego rachunku bankowego....

    ty prawnik jestes czy filozof?

    w ustawie nie ma zastrzezenia, ze hurtowo tylko jest wyraznie napisane,
    ze trzeba miec licencje.

    tak samo jak z prawem jazdy. nie ma ze jak hurtowo jezdzisz bez prawka
    to zarobisz mandat, tylko ze zarobisz mandat jak cie złapią. wystarczy
    jednorazowo.

    co gorzej, z racje tego ze to nie KC to nawet mała szkodliwosc społeczna
    tu nie pomoże.