  • Data: 2011-08-17 09:37:00
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-16 21:38, Maruda wrote:
    > Popatrzcie na to w kontekście wywłaszczeń przez państwo. Ta mafia może
    > Wam zabrać Waszą własność, jak Liwiusz wspomniał, na dużo gorszych
    > warunkach, niż 150% zadeklarowanej wartości. Wspomniany tu system
    > zakłada prosty, dwukierunkowo działający mechanizm - płacisz podatki od
    > kwoty, za której 150% (liczba do ustalenia) godzisz się tę własność
    > oddać. Obecnie musisz oddać na warunkach, na które masz ZEROWY wpływ.

    No ale to w takim razie nie byłby podatek katastralny, tylko kolejny
    wirtualny podatek od niewiadomoczego. Umownie można go nazwać podatkiem
    od świętego spokoju.

    Już nie mówiąc o możliwych przegięciach w drugą stronę. Polegających na
    spekulacyjnym wykupowaniu działek na terenach planowanych inwestycji i
    deklarowaniu "chorych" wartości, które - jak rozumiem - nie mogłyby
    zostać podważone, skoro jest od nich płacony podatek.
    A drogę czy inne lotnisko wybudować trzeba ...

    IMHO już bardziej "sprawiedliwy" byłby mechanizm ustalania podatku na
    podobnej zasadzie jak przy PCC:
    - deklaracja wartości
    - urząd ma prawo kwestionować wycenę
    - rozstrzyga sąd, o ile wcześniej obie strony się nie dogadają

    Piotrek