  • Data: 2011-08-17 09:44:48
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek pisze:

    > No ale to w takim razie nie byłby podatek katastralny, tylko kolejny
    > wirtualny podatek od niewiadomoczego. Umownie można go nazwać podatkiem
    > od świętego spokoju.
    >
    > Już nie mówiąc o możliwych przegięciach w drugą stronę. Polegających na
    > spekulacyjnym wykupowaniu działek na terenach planowanych inwestycji i
    > deklarowaniu "chorych" wartości, które - jak rozumiem - nie mogłyby
    > zostać podważone, skoro jest od nich płacony podatek.
    > A drogę czy inne lotnisko wybudować trzeba ...
    >
    > IMHO już bardziej "sprawiedliwy" byłby mechanizm ustalania podatku na
> [...]

    Tylko, że niepotrzebnie podnosi to wtedy koszty obsługi takiego podatku.
    Jeśli ma być już taki podatek, to raczej nie od wartości, bo to jest bez
    sensu, ale od wartości ustalonej dla obszaru, jaki jest ustalony w
    planie zagospodarowania. To jeszcze ma jakiś sens.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl