  • Data: 2009-04-09 12:13:39
    Temat: Re: Zameldowanie lokatora na stałe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tony pisze:
> [...]
    > wynajem chce zameldować się na stałe. Wcześniej nie było o tym mowy. Ja się
    > tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego
    > wymeldowaniem.
    >
    > Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf
    > mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się
    > zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia
    > umowy? Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak
    > wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana.

    Jeśli lokator ma umowę, to może się zameldować samodzielnie i nie
    potrzebuje Twojej pomocy. Dodam, że nadal istnieje obowiązek meldunkowy,
    czyli jeśli lokator mieszka w Twoim mieszkaniu, to ma obowiązek się
    zameldować, a nie jak jaśnie właściciel pozwoli.

    Fakt zameldowania bądź nie, nic nie zmienia w kwestii ewentualnej
    eksmisji - nawet bez meldunku można osiąść w lokalu bez zgody
    właściciela i będzie trzeba takiego lokatora eksmitować sądownie, nie
    zapominając o lokalu zastępczym.

    > Pytanie więc, czy taką umową mogę go "zmusić" do wymeldowania się, czy może
    > on wtedy np. przyjść z policją twierdząc, że jest zameldowany i proszę mnie
    > wpuścić.

    Lokator ma prawo do przebywania w lokalu na tej podstawie, że jest w
    jego posiadaniu (mieszka tam). Fakt meldunku jest bez znaczenia.

    > Kupując nieruchomość z zameldowaną osobą w umowie notarialnej jest
    > obowiązek wymeldowania się właściciela i jego rodziny. Czy więc chcąc mieć
    > pewność powinienem iść do notariusza spisać umowę wynajmu z koniecznością
    > wymeldowania się w czasie wypowiedzenia umowy?

    Nie, ważne jest, żeby tam nikt nie mieszkał. Jeśli nie mieszka, to
    nikt nie wejdzie do mieszkania tylko na tej podstawie, że jest
    zameldowany. Z drugiej strony - może być mieszkanie bez zameldowanych w
    nim osób, ale może się okazać, że mieszka tam tabun ludzi. Nie można ich
    wyrzucić siłą, trzeba przeprowadzić eksmisję na drodze sądowej.

    > Z lokatorem mieszkają rodzice, też byc chcieli się zameldować. Czy mogę
    > potraktować ich analogicznie?

    Lokator mając tytuł prawny do lokalu (umowę najmu) sam może
    zameldować swoich rodziców.

    --
    Liwiusz