    From: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty ->zwrot towaru
    Date: Wed, 14 Mar 2007 15:15:27 +0100

    w...@p...onet.pl naskrobał/a w
    news:6340.000000d7.45f80143@newsgate.onet.pl:

    > jesli o mnie chodzi - nie do konca
    > skorzystam z przykladowego dialogu:
    > - Dzień dobry, chciałbym kupić maszynę do zawracania wody w Wiśle.
    > Czy mogliby mi państwo pomóc?
    > - Oczywiście, mamy takie coś w naszym sklepie, ul. Kwiatowa 1.
    > - Super, w jakiej cenie?
    > - 9876 zł
    > - OK, proszę zarezerwować jedną sztukę, pojutrze o 12:34 odbiorę to
    > od państwa. Moje nazwisko - Kowalski.
    >
    > i tu rozmowa sie konczy i tak naprawde nie wiadomo, czy do zawarcia
    > umowy doszlo (oczywiscie prze telefon, a nie pozniej, przy odebraniu
> [...]

    Dlaczego nie wiadomo?

    Jeden chce kupić, drugi sprzedać, podaje cenę, pierwszy się godzi. Czego tu
    jeszcze brakuje?

    > (mozna sie domyslac, ze tak, bo dalej mamy info, ze
    > kasa zostala zaplacona, towar odebrany)

    Nie odróżniasz zawarcia umowy od jej wykonania.

    > ale co w przypadku jesli zakonczy sie tak:
    > - maszyny mamy w stalej sprzedazy (bez wskazania czy instytucja
    > "rezerwacji" jest prez przedsiebiorce honorowana) zatem smialo
    > prosze przyjechac.

    Nie ma istotnych postanowień umowy, nie ma umowy.

    > jak udowodnisz, ze do zawarcia umowy w ogole doszlo?
    > Jak udowodnisz
    > w poprzednim przypadku, jesli przedsiebiorca powie, ze nie
    > przypomina sobie kowalskiego lub ze zamowienia przez telefon nie
    > uznaje?

    Tym będziemy się martwić przed sądem.
    To, że nie ma się dowodów, nie znaczy, że do zdarzenia nie doszło.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153