    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup na działalność gospodarczą innej osoby
    Date: Sat, 20 Sep 2008 11:52:08 +0200

    On Wed, 17 Sep 2008, *piotr'ek* wrote:

    > Raczej poprawny obrót kasą.
    [...]
    > hektolitry wódki dziennie się przelewa na firmę

    Być może mylisz ze sobą rachunkowość z podatkami.
    Przepicie hektolitra wódki "na firmę" nie powoduje pozytywnych
    skutków podatkowych.
    Fakt, że jak ktoś prowadzi pełną księgowość, to musi ująć taki
    wydatek "na firmę" (wziąć fakturę), ale to TYLKO DLATEGO że
    musi mu się zgadzać rachunkowość.
    Na KPiR (gdzie rozlicza się tylko podatki, bez rachunkowości)
    nie ma to żadnego sensu. Prowadzący DG może chcieć f-ry od
    przedstawiciela podatkowego, ale to już tylko dlatego aby mieć
    pewność że z kontrahentami przepił a nie ukradł ;>

    > biliony prywatnych rozmów telefonicznych zostało na firmę zaksięgowanych

    ...głównie rozmów pracowników, dodajmy.
    Jak do mnie kontrola przyszła, to jednym z pytań "zestawu standardowego"
    było pytanie czy mam oddzielny telefon do rozmów osobistych (mam).

    Natomiast FORMALNIE owe rozmowy pracowników powinny być opodatkowane
    VATem. W niektórych dużych firmach to robią, kosztuje pewnie kilkadziesiąt
    razy więcej niż ów VAT...

    pzdr, Gotfryd