eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup drogą elektroniczną i zwrot › Re: Zakup drogą elektroniczną i zwrot
  • Data: 2008-02-22 21:13:38
    Temat: Re: Zakup drogą elektroniczną i zwrot
    Od: "Roki" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W przypadku, gdy towar zakupiony droga elektroniczną (allegro) okazał sie
    > niezgodny z ofertą (zupełnie inny produkt) kto ponosi koszt transportu -
    > zamawiający czy sprzedawca?
    > Chodzi zarówno o koszt transportu który już został poniesiony (podczas
    > zakupu towaru) oraz koszt odesłania i ewentualnie przysłania poprawnego
    > artykułu.
    >
    > Proszę o podstawę prawną.

    Jeżeli była to sprzedaż konsumencka (osoba fizyczna - przedsiębiorca, np
    kupowałeś od kogoś kto ma dg lub ze sklepu internetowego) to ma zastosowanie
    ustawa o sprzedaży konsumenckiej, w myśl której sprzedawca ponosi wszelkie
    koszty związane z dostarczeniem, montażem itp. Wszelki - zatem przesyłka
    oraz zwrot jest na koszt sprzedawcy. Ma to zastosowanie w przypadku gdy
    towar jest niezgodny z umową a nie z ofertą (bo to się czasami rózni od
    siebie).
    W praktyce większość przedsiębiorców uchyla się od zwrotu kosztów zwrotu.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1