eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakres gwarancji na nowy samochód? › Re: Zakres gwarancji na nowy samochód?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Pawel Gredecki" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakres gwarancji na nowy samochód?
    Date: Fri, 26 Sep 2003 13:22:17 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <bl1ei9$3ek$1@inews.gazeta.pl>
    References: <bl0ubs$a62$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 153.112.45.140
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1064582537 3540 172.20.26.241 (26 Sep 2003 13:22:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Sep 2003 13:22:17 +0000 (UTC)
    X-User: pmg4
    X-Forwarded-For: 153.112.45.140
    X-Remote-IP: 153.112.45.140
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:166779
    [ ukryj nagłówki ]

    tompac <t...@a...pl> napisał(a):

    > Okazało się że po 10 miesiącach i przejechaniu 45tys. km wybiły mi sie
    > sworznie w przednim zawieszeniu, serwis stwierdził że to naturalne zużycie i
    > podlega pod punkt w umowie gwarancyjne o .........., ale tam sworznie nie są
    > wymienione.

    NIe jestem prawnikiem a podobne problemy znam troche z innej strony, dlatego
    przepraszam za, byc moze zbyt techniczne nazewnictwo
    Serwis kiepsko uzasadnil odmowe uznania reklamacji. NIe wiem sworzen czego
    zostal wybity ale nic nie dzieje sie bez przyczyny. Prawdopodobnie najpierw
    wybite zostaly tuleje metalowo gumowe (prawie na pewno nie podlegajace
    gwarancji) wspolpracujace z tym sworzniem, a potem uszkodzeniu ulegl sam
    sworzen. Jezeli tuleje sa ok a uszkodzony jest sworzen to nie powinni
    odrzucic reklamacji. W zasadzie list ze skarga, jak radzi kolega wyzej,
    powinien zalatwic sprawe.

    Gdyby jednak okazalo sie, ze wybite sa rowniez tuleje to serwis moglby
    powiedziec, ze ich nie wymieniles na czas a to spowodowalo uszkodzenie
    sworznia. Jezeli wykonywales przeglady we wlasciwych terminach i w stacji
    autoryzowanej to rowniez nie powinienes miec problemow, bo podobne
    uszkodzenie tuleji powinni wykryc i wymieniec je - co prawda nie na gwarancji.

    Gdyby jednak interwencja u importera/producenta nie pomogla pozostaje Ci
    federacja konsumentow oraz sad. Zanim wykonasz jednak taki ruch powolaj
    najpierw "swojego" rzeczoznawce PZMot, ktory oceni co bylo przyczyna i czy
    sworzen ulegl "naturalnemu" zuzyciu. Jezeli werdykt bedzie dla Ciebie
    korzystny to wszedzie wygrales. Nawet jezeli producent powola swojego
    rzeczoznawce PZMot to on i tak uwzgledni opinie "Twojego" rzeczoznawcy -
    sprawdzaja czy nie zostala wczesniej wydana opinia w takiej sprawie. NIe
    spotkalem sie z opinia rzeczoznawcy, ktora podwazalaby opinie kolegi ;)

    Powodzenia
    Pawel

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1