  • From: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaklad Energetyczny
    Date: Sat, 10 Jul 2004 00:03:43 +0200

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:gywro2s96u8c$.dlg@elektro-instal.com...

    > Dlatego tutaj warunki przerw w dostawie energii sa dłuższe niż w przypadku
    > odbiorców energii po ŚN. Nie chciało mi się szukać w innych zakładach, ale
    > w BZE S.A. /obecnie Enion S.A. po fuzji/ obowiązuje załącznik do Umowy o
    > sprzedaż energii;

    http://www.bze.com.pl/klient/info/umowa_zal2_gr_IV_V
    _VI_obowiazki_stron.doc
    > Zerkinj na § 1 pkt 1.2.1a

    Odbiorca zasilany z sieci SN zalicza się do III grupy przyłączeniowej, a
    przywołany przez Ciebie załącznik dotyczy odbiorców grup IV, V i VI. Różnice
    tu wynikają z faktu, że po 1 stycznia 2005 roku obowiązywać będą standardy w
    zakresie niezawodności dostaw energii elektrycznej korzystniejsze dla
    odbiorców.

    Dostawcy, a

    > Zgłaszając brak dostawy energii pytający _nie wiedział_ z czyjej winy - po
    > prostu stwierdził brak napięcia w lokalu. A to że jak się później okazało,
    > administrator budynku /coś majstrował/ w np. WLZach - to tak czy siak -
    > dyspozytor powinien o tym wiedzieć, bo przecież musiał uwolnić spod
    > napięcia złącza kablowe na budynku - czyż nie?

    Niekoniecznie. Zależy od układu zasilania. Konieczność prac na instalacji
    odbiorcy nie zawsze wymaga wykonania czynności łączeniowych przez
    energetykę.

    > Jeżeli dyspozytor nie
    > wiedział o takim fakcie, to znaczy że administrator _nielegalnie_ uzyskał
    > dostęp do urządzeń ZE i spowodował wyłączenie budynku.

    Niekoniecznie.

    > Co za tym idzie, po
    > takim tleefonie dyspozytor _powinien_ podjąć kroki zmierzające do ustlenia
    > kto, kiedy, dlaczego i w jaki sposób uzyskał dostęp do ich urządzeń - nie
    > prawdaż?

    Jeśli to stwierdzono (ingerencję w urządzeniach energetyki), to podejrzewam,
    że sprawę przynajmniej usiłowano wyjaśnić.

    > Wiemy już teraz że, administrator jest winien, ale dyspozytor
    > /najprawdopodobniej/ ograniczył się tylko do przyjęcia informacji i
    > wysłania pogotowia na miejsce, nie uczynił nic więcej - a _powinien_ nadać
    > sprawie bieg.

    Jeśli nie stwierdził naruszenia urządzeń energetyki to nie miał podstaw.

    > Co wcale nie zmienia faktu że ZE _powinien_ zostać o tym poinformowanym i
    > to ZE powinien dokonać czynności /np. uwolnienie złącza kablowego spod
    > napięcia, uziemienie itp itd/

    Nie do każdej pracy trzeba uwalniać złącze kablowe spod napięcia. Zależy to
    m.in. od układu instalacji - w tym przypadku budynku.

    > Możesz wskazać prace wymagające wyłączenia napięcia w WLZach i prace na
    > nich, bez poinformowania energetyki?

    Cała litania prac za głównym wyłącznikem znajdującym się za złączem
    kablowym.

    > Zabezpieczenia przedlicznikowe winny
    > być zaplombowane, więc osoba postronna /administrator/ narusza w takim
    > przypadku ...hmm... ;)))

    A czy do każdej pracy jest konieczne naruszanie plomb na zabezpieczeniach
    przedlicznikowych?

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl