    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz używania tel.komórkowych w pracy
    Date: Fri, 19 Jan 2007 15:03:32 +0100

    > Szukam skutecznego sposobu powstrzymania plagi stosowania telefonów
    > komórkowych w miejscu pracy. Firma zajmująca się określoną produkcją, na
    > zmianie około 25 chłopa pracujących przy specyficznych maszynach (obróbka
    > drewna). Jakaś cholerna plaga - każdy z telefonem w łapie spędza
    > conajmniej
    > od 20-30 minit w 8h cyklu pracy na klepanie durnych sms-ów. Zdarza się
    > tak,
    > że nawet dzwonią między sobą (hale produkcyjne). Pal licho ich wydatki,
    > ale
> [...]

    Wpisz do regulaminu pracy zakaz odbywania rozmów telefonicznych w czasie
    pracy.
    Jeśli rzeczywiście ta rozmowa jest niezgodna z zasadami BHP i powoduje
    zagrożenie, to może ukarać karą pieniężną na zasadzie art. 108 par. 2 k.p.
    w wysokości określonej w par. 3 tego przepisu. Taką karę możesz potrącić
    bezpośrednio z wynagrodzenia (art. 87 par. 1 pkt 4 k.p.). Ale najlepiej mieć
    wcześniej taki zakaz czarno na białym czyli w regulaminie, również to że
    jest to wymóg BHP.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl