  • Data: 2006-03-01 22:28:33
    Temat: Re: Zaiks, Stoart ????
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy podmioty gospodarcze,
    > uzywajace nagran do osiagania dochodu sa zobligowane do podpisania umowy z
    > obiema firmami? Czy trzeba im placic tantiemy za odtwarzanie nagran (np
    > fryzjer, dyskoteka)? Czy trzeba je placic obu "firmom" ?

    ZAiKS tak, STOART raczej nie. Właśnie ten temat ćwiczę z racji mojego
    "operatorstwa TVK" :-). Ale żeby Ci nie było za wesoło to są jeszcze
    takie darmozjady jak Instytut Sztuki Filmowej (1,5 % PRZYCHODU!!!) i
    ZAPA (Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych), którzy to winszują
    sobie 2,8 % PRZYCHODU. Sprawdź czy pod nich nie podlegasz. Ja niestety
    podlegam okazało się, choć nie jest to wprost napisane w Ustawie. Jest
    to jawne sk....stwo, bo nie pozwala płacić datków od realnego dochodu,
    tylko łomoczą Cię "ryczałtowo". Zakładając że np. 30 % abonamentu jest
    zyskiem, to oni zabiorą prawie 15 % mojego zysku!!! Już Urząd Skarbowy
    jest k... uczciwszy, bo pozwala Ci odliczać koszty :-))))
    Pozdrawiam i powodzenia :-)
    RJ