  • Data: 2002-12-02 00:17:04
    Temat: Re: Zadatek?
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Serdeczni

    > dobre pytanie ciekawa jestem również odpowiedzi...
    > a ponadto nie wiem gdzie bylaby ta kwota zaksiegowana na stratach? czy na
    > przychodach,kasa, zysk? bo jak cos kumam na temat prowadzenia to fakt
    > odnotowuje sie 2 razy w takim ukladzie , na jakiej zasadzie pracuja
    > antykwariaty , przychod -rozchod , ale i na przychod nalezy miec jakies
    > pokrycie w dokumentacji?

    Zakladajac ze prowadzi sie ksiegowosc uproszczona czyli ryczalt albo KPiR to
    ja bym robil tak:
    Jezeli przyjmujesz zadateto wystawiasz KP - klient ma wtedy dokument ze
    wplacil Ci pieniadze. Potem w momencie sprzedazy wbijasz w kase fiskalna
    kwote i koniec. A jezeli klient nie odebralby towaru to w swoim picie
    zglosilbym to jako dochod taki sam jak na przykald z wykonania umowy
    zlecenia.

    > natomiast jesli chodzi o ksiegowosc to bez dwoch
    > kont nie da rady zaksiegowac ....koncowy bilans wyszedlby z lekka
    pokrecony?

    Dlaczego
    Na kontach:

    gotowka w kasie na plus
    zobowiazania wobec kontrahentow na plus
    jak odbierze towar to zobowiazania na minus
    gotowka na plus

    i mamy w kasie kase za caly towar i zobowiazania na zero

    A jezeli nie odbierze w terminie
    zobowiazania na minus
    przychodu nadzwyczane na plus (tutaj nie jestem pewny nawy konta, ale
    postaram sie poszukac)

    Potem w rachunku zyskow i strat mamy Zysk(strata) nadzwyczjna - i zadatek
    wchodzi nam do zysku firmy

    Pozdrawiam
    Jarek