  • Data: 2002-12-03 01:11:34
    Temat: Re: Odp: Zadatek?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Dec 2002, Sandra wrote:

    >+ Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    [...]
    >+ > i umowa nie została wykonana...
    >+
    >+ na poczet jakiego towaru bedzie wliczona? czy cena ksiazki wzrosnie? gdzie
    >+ bedzie wykazana przy ksiegowaniu ?

    Sandro... O co ty się martwisz ? Pomyślałaś o tym że np. z tytułu
    posiadania konta bankowego ów antykwariat *też* ma dochody (z od-
    setek :)) które *musi* zaksięgować - i bynajmniej nie robi
    tego przez "doliczenie do książki" ;) ?
    Przychód jak przychód... Zaksięgowany być powinien i już :)
    (a... "zapomniała" ?? - to co innego ! Ale *samo* zaksięgowanie
    problemem nie jest !)

    >+ w stratach skoro fizycznie bedzie istniala? w zyskach bez pokrycia? bardzo
    >+ jestem ciekawa jak zostanie zaksiegowana?

    Ładnieś to ujęła: w zyskach bez pokrycia :)
    Wyobraź sobie, że jakby teoretycznie p. antykwariusz
    dostała do dyspozycji pomieszczenie w którym prowadzi
    sprzedaż *za darmo* - to też ma taki "zysk bez pokrycia"
    i też go musi zaksięgować.
    Bez martiwenia się że znikąd się wziął - Skarb chce
    podatku i już :)

    >+ > co przy zadatku nie ma znaczenia...
    >+
    >+ wg. mnie ma znaczenie ...

    * J A K I E * ??

    Przy KPiR i KP - żadne, przy ryczałcie - tylko znalezienia
    która to skala podatku !
    [...]
    >+ prosze o opowiedz na powyzsze pytania ...w dalszym ciagu bede twierdzila ,ze
    >+ jest to bezpodstawne wzbogacenie bez pokrycia w dokumnetacji

    Ależ nie ma takiego pojęcia. Jest dochód z DG - dopóki nie jest
    niezgodny z inną ustawą (nie pochodzi z przestepstwa ani nie jest
    wyłączony z opodatkowania) - to nie ma problemu !

    >+ ...jesli tak
    >+ nie jest zainteresowana ma prawo domagac sie pokazania dokumentacji od
    >+ sprzedawcy co zrobiono prawnie z jej kwota

    Y tam. *Co najwyżej* może donieść do US podając datę, kwotę
    i rodzaj dochodu - celem sprawdzenia czy właściwy podatek
    został uiszczony ;>
    [...]
    >+ a do tego by logicznie przeanalizowano te dwa przypadki...jeden,ktory nie
    >+ zmienia ceny i nie jest nigdzie wykazany idzie do kieszeni sprzedawcy ...

    Erm... Formalnie rzecz biorąc to pomowienie - jeśli sprzedawczyni
    czyta grupę i ma kwity że podatek był zapłacony... ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd