  • Data: 2002-12-03 01:42:09
    Temat: Odp: Odp: Zadatek?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0212030200510.2972-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
    > Sandro... O co ty się martwisz ?
    o nic sie nie martwie ale drażni mnie nabijanie ludzi przez ich naiwność

    > Ładnieś to ujęła: w zyskach bez pokrycia :)

    no faktycznie :-)

    > Wyobraź sobie, że jakby teoretycznie p. antykwariusz
    > dostała do dyspozycji pomieszczenie w którym prowadzi
    > sprzedaż *za darmo* - to też ma taki "zysk bez pokrycia"
    > i też go musi zaksięgować.

    uwazam ze takie zadatki to nieuczciwosc a w kodeksie ten art. nie powinien
    miec miejsca ...

    > Y tam. *Co najwyżej* może donieść do US podając datę, kwotę
    > i rodzaj dochodu - celem sprawdzenia czy właściwy podatek
    > został uiszczony ;>

    nigdy nie bawilam sie w donosicielstwo bo nie o to chodzi ... chodzi mi
    tylko o uczciwosc ludzka

    > Erm... Formalnie rzecz biorąc to pomowienie - jeśli sprzedawczyni
    > czyta grupę i ma kwity że podatek był zapłacony... ;>

    jesli ma kwity to jest ok. cały czas mowie o kwocie zwanej zadatkiem
    wlożonej do kieszeni sprzedawcy ...ale sam art. jest beznadziejnym w swojej
    treści ...

    ksiegowosc to nie jest mocna moja strona,jesli jest mozliwosc zaksiegowania
    takiej kwoty badz wciagniecie jej w ewidencje dochodu w to zgodnie z art. o
    zadatku sklep wywiazal sie ,jesli natomiast nie robi sie tego to uwazam ,ze
    jest to nieuzasadnione dorabianie sie na krzywdzie czlowieka naiwnego...
    I powtórze ,że jeśli ta kwota nie jest wykazana a mam na mysli
    rozliczenie sie z US to nie moge tego inaczej nazwac ...
    a jak myslisz czemu służy art. o wzbogaceniu sie bezpodstawnym a ponadto
    chcialam poinformować ,że :

    Sprzedawca jest obowiazany podać treści dot. praw konsumentów do wiadomosci
    publicznej w kazdym punkcie sprzedazy, przez umieszczenie go w miejscu
    swobodnie dla nich dostepnym.

    Sandra