  • Data: 2002-12-03 00:05:32
    Temat: Re: Zadatek?
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no cóż, jeszcze jest art. 5 kc ;)

    Ale ja, nawet jezeli byloby to niezgodne ze wszystkimi przepisami, i tak
    bede uwazal ze racje ma sprzedawca bo klient go po prostu oszukal - obiecal
    odebrac towar a sie po niego nie zglosil.

    Poza tym w k.c. stoi jak BYK, ze

    "(...)zadatek dany
    przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania umowy
    przez jedną ze stron druga strona (...) otrzymany zadatek zachować(...)"

    I taki jest wlasnie przeznaczenie tego prawa - zobligowac zadatkujacego oraz
    zadatkobioracego (hic!) do wywiazania sie z umowy!!! I taki uzytek robi z
    niego Wielce Szanowna Pani Sklepikarka.

    Pozdrawiam Serdecznie
    Jarek

    PS. Kurcze jeszcze troche i ja naprawde sie na studia prawnicze wybiore, bo
    zaczyna mnie sie to coraz bardziej podobac :-))))))))