  • Data: 2002-12-01 19:03:13
    Temat: Re: Zadatek?
    Od: "Baton" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Katarzyna Bogusz" <l...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:asd5oh$218$1@news.gazeta.pl...
    > Mialam nadzieje, ze ktos z
    > gory napisze art. X KC, miala racje, nie miala racji. Ale jak widac,
    sprawa
    > jest o wiele bardziej skomplikowana. Wystarczy nazwac zaliczke zadatkiem
    > (lub odwrotnie), aby zmienilo to cala postac rzeczy.

    KC
    Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju
    zadatek dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania
    umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go
    dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej.

    > Teraz, gdy przemyslalm wszystko na spokojnie, nie daje mi spokoju jeszcze
    > jedna rzecz - w tamtym sklepie nie bylo zadnej kasy fiskalnej (a chyba
    > powinna byc?). Kupujac ksiazke nie dostawalo sie zadnego pokwitowania,
    > rachunku - tak samo zreszta bylo z moim zadatkiem - zaliczką.

    Jesli masz jakies zastrzezenia co do legalnosci postepowania w tym sklepie
    zglos skarge w US.

    > Umowa na
    > tzw. "gebe",

    To w pelni prawna umowa.

    > pieniadze schowane do kieszeni, ktore zapewne nie zostana
    > pozniej dodane do obrotu sklepu, ani nie wliczone do rozliczenia
    podatkowego.

    To czyste spekulacje.

    > No a swoja droga przez wlasna glupote ciezko byloby mi cokolwiek
    udowodnic,
    > bo nawet nie dostalam swistka stwierdzajacaego, ze wpalcilam im jakies
    > pieniadze.

    Kolejny blad.

    Pozdrawiam

    Baton