  • Data: 2011-06-16 08:33:27
    Temat: Re: ZUS bez przedawnienia?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-06-2011 09:47, Mini Moda pisze:
    > Witam,
    > w 2000r zamknęłam działalność gosp. W 2010r zadzwoniła do mnie
    > urzędniczka, że nie mają wpłat za 10,11,12 1999r!
    > Nęka mnie telefonami, wysłała pismo, wydzwania nawet do mojej obecnej
    > księgowej, żeby przyszła i złożyła pismo, że w tamtym okresie nie
    > prowadziłam działalności. Ile czasu mam obowiązek przechowywać takie
    > dokumenty?

    Poniewaz nie zalapalas sie na przedawnienie 5-letnie, wiec maja 10lat od
    terminu wymagalnosci. Czyli od 10 lub 15 dnia nastepnego miesiaca od
    skladek za miesiac poprzedni.
    Jezeli wczesniej sie nie upomnieli, a telefon dostalas po 10tym (15tym)
    stycznia 2010r. to sprawa w calosci sie przedawnila.

    http://www.zus.pl/files/k0603222.pdf

    --
    Adam