eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Data: 2021-08-17 14:13:41
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2021 o 13:50, J.F pisze:
    > Rosjanie to mogli nie pozwolic przyleciec.
    > A czy nie mogli zabronic ladowania ... moze i mogli, ale nie wypadalo.
    > Zreszta rozsadny pilot na 100m widzi ze nic nie widzi i odlatuje -
    > nasi tez chyba tak planowali, ale nie wyszlo.

    Wczoraj oglądałem "Katastrofa w przestworzach" o Smoleńsku. Problemem
    było to, że oni nie mieli zielonego pojęcia, na jakiej wysokości lecą.
    Mieli cywilną nawigację, na której nie było w ogóle lotniska w
    Smoleńsku. Żeby im nie gadała bezsensownie, ze mają się wznieść (bo
    lądowali) przestawili ciśnienie tak, by system myślał, że są wyżej.

    Mierzyli odległość od ziemi radiowysokościomierzem, ale nie wpadli na
    to, że przed pasem jest "dołek". Dołka nie było na mapach, bo nikomu nie
    przyszło do głowy, że ktokolwiek zamiast mierzyć wysokość barometrycznie
    będzie ją mierzył od ziemi.

    --
    Robert Tomasik