eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Data: 2021-08-18 00:19:51
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-08-17 o 15:36, J.F pisze:
    > On Tue, 17 Aug 2021 14:13:41 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >> W dniu 17.08.2021 o 13:50, J.F pisze:
    >>>>> Że niby blokowali jego przemówienie. Z tych
    >>>>> samych powodów Rosjanie nie mogli zabronić im lądowania.
    >>> Rosjanie to mogli nie pozwolic przyleciec.
    >>> A czy nie mogli zabronic ladowania ... moze i mogli, ale nie wypadalo.
    >>> Zreszta rozsadny pilot na 100m widzi ze nic nie widzi i odlatuje -
    >>> nasi tez chyba tak planowali, ale nie wyszlo.
    >>>
    >> Wczoraj oglądałem "Katastrofa w przestworzach" o Smoleńsku. Problemem
    >> było to, że oni nie mieli zielonego pojęcia, na jakiej wysokości lecą.
    >> Mieli cywilną nawigację, na której nie było w ogóle lotniska w
    >
    > Nie tyle nawigacje, co system FMS z podsystemem TAWS.
    >
    >> Smoleńsku. Żeby im nie gadała bezsensownie, ze mają się wznieść (bo
    >> lądowali) przestawili ciśnienie tak, by system myślał, że są wyżej.
    >
    > Tak to jakos wygladalo - system TAWS ostrzega przed zblizeniem do
    > ziemi, przed lotniskiem nie ostrzega, bo ma w bazie, ze tu jest
    > lotnisko, a smolenskiego lotniska w bazie nie ma, bo to lotnisko
    > wojskowe i malo uzywane.
    >
    > Podsystem TAWS ma osobny tryb pracy na te okolicznosc, ale byc moze
    > piloci nie byli z nim dobrze zapoznani. W koncu zazwyczaj latali na
    > porzadne lotniska.
    >
    >> Mierzyli odległość od ziemi radiowysokościomierzem, ale nie wpadli na
    >
    > Mieli co najmniej 5 wysokosciomierzy barycznych, z czego dwa przed
    > pierwszym pilotem. Przestawil cisnienie tylko na jednym z nich.
    >
    > A drugi pilot ... nie dowiemy sie - patrzyl na co innego i nie
    > kontrolowal wysokosci, czy dobrze widzial co sie dzieje, ale wolal nie
    > mowic, bo po co ma sie nagrac przekroczenie minimow. Trzeba wyladowac.
    > Szczegolnie ze RW ciagle podaje bezpieczne 100m.
    >
    > Po wypadku CASA komisja zarzucila zalodze nie korzystanie z dostepnych
    > przyrzadow, wiec teraz nawigator mial zadanie - odczytywac wskazanie
    > RW.
    >
    >> to, że przed pasem jest "dołek". Dołka nie było na mapach, bo nikomu nie
    >> przyszło do głowy, że ktokolwiek zamiast mierzyć wysokość barometrycznie
    >> będzie ją mierzył od ziemi.
    >
    > O dolku byc moze wiedzieli, bo lecieli tam 3 dni wczesniej, no i
    > regularnie co roku - ale to moze inna zaloga.
    >
    > Dolek nie jest gleboki na 100m, i spokojnie by odlecieli, ale
    > prawdowpodobnie wcisneli przycisk Uchod, ktory ... nie zadzialal.
    > Bo w tym trybie lotu nie dziala.

    Ponadto z tej ruskiej wieży dostawali komunikaty, żeby się przekierowali
    na inne lotnisko, ale może oni ruskiego jazyka nie znają.


    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1