eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Data: 2021-08-17 15:55:33
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2021 o 15:36, J.F pisze:

    > Tak to jakos wygladalo - system TAWS ostrzega przed zblizeniem do
    > ziemi, przed lotniskiem nie ostrzega, bo ma w bazie, ze tu jest
    > lotnisko, a smolenskiego lotniska w bazie nie ma, bo to lotnisko
    > wojskowe i malo uzywane.
    >
    > Podsystem TAWS ma osobny tryb pracy na te okolicznosc, ale byc moze
    > piloci nie byli z nim dobrze zapoznani. W koncu zazwyczaj latali na
    > porzadne lotniska.

    O tym nie wiedziałem. Dziwne, że nie daje się wprowadzać ręcznie miejsca
    lądowania.

    > Mieli co najmniej 5 wysokosciomierzy barycznych, z czego dwa przed
    > pierwszym pilotem. Przestawil cisnienie tylko na jednym z nich.>
    > A drugi pilot ... nie dowiemy sie - patrzyl na co innego i nie
    > kontrolowal wysokosci, czy dobrze widzial co sie dzieje, ale wolal nie
    > mowic, bo po co ma sie nagrac przekroczenie minimow. Trzeba wyladowac.
    > Szczegolnie ze RW ciagle podaje bezpieczne 100m.

    RW podaje odległość od ziemi, a nie wysokość lotu. To nie zawsze to samo.

    > Po wypadku CASA komisja zarzucila zalodze nie korzystanie z dostepnych
    > przyrzadow, wiec teraz nawigator mial zadanie - odczytywac wskazanie
    > RW.

    I słusznie. Tylko, że to ma znaczenie, gdy RW podaje mniejszą wartość,
    niż wysokościomierz barometryczny.

    > O dolku byc moze wiedzieli, bo lecieli tam 3 dni wczesniej, no i
    > regularnie co roku - ale to moze inna zaloga.
    >
    > Dolek nie jest gleboki na 100m, i spokojnie by odlecieli, ale
    > prawdowpodobnie wcisneli przycisk Uchod, ktory ... nie zadzialal.
    > Bo w tym trybie lotu nie dziala.

    I brakło tych 5 sekund zwłoki. Generalnie każdy z tych błędów z osobna
    by nie spowodował katastrofy, ale połączone niestety...

    --
    Robert Tomasik