eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Data: 2021-08-17 16:24:30
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Aug 2021 15:55:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 17.08.2021 o 15:36, J.F pisze:
    >>> Smoleńsku. Żeby im nie gadała bezsensownie, ze mają się wznieść (bo
    >>> lądowali) przestawili ciśnienie tak, by system myślał, że są wyżej.
    >>
    >> Tak to jakos wygladalo - system TAWS ostrzega przed zblizeniem do
    >> ziemi, przed lotniskiem nie ostrzega, bo ma w bazie, ze tu jest
    >> lotnisko, a smolenskiego lotniska w bazie nie ma, bo to lotnisko
    >> wojskowe i malo uzywane.
    >>
    >> Podsystem TAWS ma osobny tryb pracy na te okolicznosc, ale byc moze
    >> piloci nie byli z nim dobrze zapoznani. W koncu zazwyczaj latali na
    >> porzadne lotniska.
    >
    > O tym nie wiedziałem. Dziwne, że nie daje się wprowadzać ręcznie miejsca
    > lądowania.

    Daje sie w FMS, i pilot to zrobil, zreszta lekko blednie.

    Ale nie ma to wplywu na TAWS. Zreszta to chyba nie jest "miejsce
    ladowania", co po prostu punkt nawigacyjny.
    I FMS pieknie na niego prowadzil, ale w poziomie - wysokosc i znizanie
    to juz zadanie pilota.


    >>> Mierzyli odległość od ziemi radiowysokościomierzem, ale nie wpadli na
    >>
    >> Mieli co najmniej 5 wysokosciomierzy barycznych, z czego dwa przed
    >> pierwszym pilotem. Przestawil cisnienie tylko na jednym z nich.>
    >> A drugi pilot ... nie dowiemy sie - patrzyl na co innego i nie
    >> kontrolowal wysokosci, czy dobrze widzial co sie dzieje, ale wolal nie
    >> mowic, bo po co ma sie nagrac przekroczenie minimow. Trzeba wyladowac.
    >> Szczegolnie ze RW ciagle podaje bezpieczne 100m.
    >
    > RW podaje odległość od ziemi, a nie wysokość lotu. To nie zawsze to samo.

    Ale jak masz 100m od ziemi, to nie masz takiej presji wewnetrznej
    powiedziec "wysokosc decyzji, odchodzimy, olac prezydenta".
    Tzn w specpulku nie masz, w cywilu ... nie wiem, moze skonczyloby sie
    to zawieszeniem licencji dla obu pilotow - gdyby ktos zlapal.

    Tam jest jeszcze inna sprawa - na wysokosci 100m mieli opadania ok
    7m/s. Po 14s zakonczyloby sie to katastrofa, tymczasem pilot tak sobie
    ostro schodzil cos 7 czy 5 sekund.
    Jesli zapomnial ze cisnienie przestawil i myslal, ze ma ok 250m, jak
    wysokosciomierz pokazuje, to mu sie nie dziwie, ale co robil wtedy
    drugi pilot? Byl czyms zajety, czy modlil sie w milczeniu?
    Czy sie wpatrywal w RW, a tam wskazowka uspokajajaco stoi ...

    >> Po wypadku CASA komisja zarzucila zalodze nie korzystanie z dostepnych
    >> przyrzadow, wiec teraz nawigator mial zadanie - odczytywac wskazanie
    >> RW.
    >
    > I słusznie. Tylko, że to ma znaczenie, gdy RW podaje mniejszą wartość,
    > niż wysokościomierz barometryczny.

    Tzn ogolnie sie przydaje, jak sie leci prawidlowo na barycznych
    wysokosciomierzach, a RW uzywa kontrolnie.

    Teraz te zabezpieczajaca role pelni TAWS/E/GPWS, w Tu-154
    radiowysokosciomierze mialy alarm, ustawiony nie wiadomo dlaczego na
    60m, no i dodatkowo zainstalowany TAWS.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1