eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyrownanie calosci strat poniesionych w wyniku kolizji.. dlugie, nudne.. nie bijcie:) › Re: Wyrownanie calosci strat poniesionych w wyniku kolizji.. dlugie, nudne.. nie bijcie:)
  • Data: 2010-10-20 18:04:42
    Temat: Re: Wyrownanie calosci strat poniesionych w wyniku kolizji.. dlugie, nudne.. nie bijcie:)
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze mam takie pytanie
    Mam juz wycene i (wiadomo) zanizona wartosc pojazdu przed kolizja, nie
    wnikam juz w wyposazenie, ale ogolnie..

    Rozumiem, ze te tabelki ich to "srednia wartosc umowy k-s" za tego typu
    pojazdy (wyposazenie, rok, silnik, kolor, przebieg itp) w danym miesiacu...

    Co zrobic, jesli taka tabelka mocno zaniza (o dobre 4 tysiace), a ja w
    ustawie nie mam nic napisane o danym rodzaju tabelek, czy to, ze na
    rynku srednia cena wywolawcza co prawda (wiadomo, cos sie utarguje) jest
    o te 4 tys wyzsza niz podana jako podstawa w wycenie, moge ugrac chocby
    ze 2-3 tys (rozumiem, ze od cen wywolawczych cos sie utarguje)

    i drugie pytanie, na ktore nie potrafil konsultant mi odpowiedziec:

    mianowicie wg ustawy ubezpieczyciel pokrywa wszelkie moje straty
    zwiazane z ta kolizja.. pomijam telefony czy listy do ubezpieczyciela,
    ale jak mam szkode calkowita i wg ubezpieczyciela za kase, ktora mi
    wyplacaja mam sobie kupic inny pojazd, o zblizonych parametrach, MUSZE
    przeciez go przerejestrowac oraz zaplacic PCC. Jesli zas nie ma LPG
    (zalozmy, ze w ogole na rynku nie ma, teoretycznie) to MUSZE zalozyc
    nowa instalacje, bo ta co mam roczna, nie da sie LEGALNIE przelozyc.

    czy i ewentualnie jakich argumentow uzyc, zeby ubezpieczyciel pokryl
    wszelkie koszty formalne zwiazane z zakupem kolejnego samochodu, ktorego
    ani nie planowalem ani nie mam z jego powodu zadnej korzysci, a zakup
    wynika _bezposrednio_ ze szkody spowodowanej przez ich klienta..

    nie dostajac wiec pieniedzy, ktore MUSZE wydac na szukanie/sprawdzanie
    oraz bezposrednio i koniecznie przerejestrowanie samochodu oraz majac
    zanizona warotsc pojazdu sprzed kolizji TRACE, a wiec nie dostosowali
    sie do dzialajacej ustawy.. pytanie tylko jaka jest praktyka,
    intepretacja i czy da sie dojsc do sprawiedliwej wyplaty, czy to tka juz
    jest, ze mam kolizje = trace przy szkodzie calkowitej (bo przy lekkich
    obcierkach mozna bezgotowkowo i jest wtedy OK)

    pozdr