  • Data: 2008-12-25 01:17:00
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:giu1np$tma$1@node1.news.atman.pl...
    > nie da sie tak zrobic aby pola byly identyczne, jutro jak sie bede nudzil
    > zrobie statystyke co ludzie wpisuja w przelewy

    To już problem ludzi. Przecież do nie tak dawna wiele banków weryfikowało
    te pola i jakoś przelewy przechodziły. Nie demonizował bym problemu.

    > wklepywać
    > hmm, to jak sprawdzisz dane bez danych ?

    Normalnie. Obowiązkiem banku jest sprawdzenie zgodności podanych przez
    wpłacającego danych z posiadanymi przez siebie danymi do przelewu. Jeśli
    wpłacający pozostawił pole dane puste, to tak jakby wystawił czek in
    blanco. Pasuje domyślnie do każdej osoby. Przecież to jest proste do
    stworzenia procedury.

    > Dla mnie to zawsze bylo oczywiste ze te dane to sa nie potrzebne.

    Nie zgodzę się z Tobą. W mojej ocenie są sytuacje, gdy jest potrzebne, choć
    oczywiście nie ma co generalizować. W wielu przypadkach to zbędne
    wklepywanie. Z tym, że chyba większość banków świadczących usługi
    internetowe problem ten obeszła możliwością wklepania stałych partnerów.
    Wybierasz z listy i pola się same wypełniają.