  • Data: 2008-12-25 01:22:58
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:giu2m4$ton$1@node1.news.atman.pl...

    > wymień te możliwości, które zamykają sie po takiej technice.
    > 1. Zakladasz konto na slupa, masz jego dane
    > 2. sprzedajesz cos na allegro jako "super-zajebisty-sprzedawca-666"
    > 3. podajesz numer konta oraz dane niezbedne aby przyjac pieniadze (masz
    > te
    > dane bo ktos Ci zalozyl konto albo miales lewy dokument aby je zalozyc)
    > 4. ktos ma numer i dane i wplaca pieniadze
    > i teraz pytanie: jak to zabezpiecza mnie jako potencjalnego kupujacego ?

    Założenie konta bankowego na słupa jest mimo wszystko bardziej
    skomplikowane, niż założenie konta na ALLEGRO. Poza tym ALLEGRO zablokuje
    Ci konto na słupa po bodajże trzecim negatywie. Oszust założy konto ALLEGRO
    na inne nazwisko i nadal będzie oszukiwał kupujących. Poda ponownie ten sam
    rachunek bankowy, ale oczywiście musi podać inne dane, bo ALLEGRO nie
    dopuści do otworzenia konta przez osobę zawieszoną. Znam sprawy, gdzie
    oszuści działali z kilkunastu kont użytkowników ALLEGRO, a konta te łączyły
    właśnie 1-2 wspólne rachunki bankowe.